Views: 1141
Negalima neigti – naujojo, aštuntosios kartos Volkswagen Golf GTD pristatymas nustebino naujojo variklio galimybėmis, ir, nekreipiant dėmesio į garsųjį bei “Volkswagen AG” koncernui itin nuostolingą “Dyzelgeito” skandalą, gamintojas atrodo rimtai nusiteikęs gražinti buvusią dyzelinių variklių šlovę, nepaisant gan juntamai išpopuliarėjusios elektromobilių ir minimalios aplinkos taršos manijos. Pristatydamas šį naująjį TDI variklį, gamintojas žada jam naujos kartos “dyzelių” etalono titulą, pristatydamas jį, prikimštą naujausių sprendimų sąnaudoms bei taršai maksimaliai sumažinti, tuo pat metu – itin dinamišką bei galingą.
Taigi, Volkswagen neatsisako dyzelinių variklių, greičiau atvirkščiai: naujojo Golf GTD ambicijos skamba rimtai. Volfsburgo koncernas suteikia naują galimybę savo TDI varikliams, ir bene daugiausia vilčių deda į naująjį 2.0TDI, kurio galingumas, labiausiai tikėtina, sieks 200 Ag (147 kW). Šio variklio nevertėtų vadinti visiškai naujos 2.0TDI kartos atstovu, kadangi iš esmės tai – specialiai modifikuota mums jau gerai pažįstamo EA288 EVO variklio versija, su padidintu našumu bei maksimaliai sumažintu išmetamųjų teršalų kiekiu. Kaip pavyko tai padaryti?
Nors santrumpa GTD tradiciškai reiškia aukštą dyzelinio variklio našumą, šios naujos kartos „Golf GTD“ tikslas – pasiūlyti vieną švariausių dyzelinių variklių dabartinėje rinkoje. Šį tikslą padeda pasiekti mums jau gerai pažįstama AdBlue© (SCR) sistema, tačiau – tabadabadam – šiuose varikliuose ji bus DVIGUBA. Tiksliau ir intensyviau kontroliuojant išmetamųjų dujų patekimą į aplinką, pasitelkiant dviem etapais vykdomu karbamido tirpalo įpurškimą į specialius SCR katalizatorius, gamintojas deklaruoja iki 80% mažesnį azoto oksidų (NOx) išmetimą, lyginant su ankstesnės kartos panašių parametrų TDI varikliais. Kiek patikima naujoji sistema, suderinta su kiek patobulintu jau pažįstamu varikliu – parodys laikas.
O kol kas – panašu, jog išmokęs skaudžias pamokas, gamintojas yra nusiteikęs rimtai.
Viena didžiausių abejonių dėl šios 2.0 TDI versijos – ar jame pagaliau bus įdiegta pusiau hibridinė technologija: sistema, naudojama beveik visuose benzininiuose varikliuose, sumažinanti išmetamų teršalų kiekį ir kuro sąnaudas. Kad ir kaip bebūtų, naujasis „Volkswagen Golf GTD“ bus pristatytas artimiausiu metu, o Ženevos automobilių parodoje (kovo 5 -15 dienomis), tikėtina, jog sulauksime daugiau išsamios informacijos apie pretendentą į šio segmento etalonus.
Remiantis patirtimi su naujausiais Volkswagen – Audi varikliais, jie yra gana stipriai apriboti realaus galios bei sukimo momento “pristatymo” požiūriu dėl naujojo WLTP taršos / kuro sąnaudų matavimo standarto.
Tikėtina, jog variklio reakcija į vairuotojo veiksmus kiek prieštaraus maksimaliam galingumui, nurodytame techniniame automobilio pase, o pasiekti deklaruojamą galią, norimą variklio reakciją bei išlaikyti sukimo momentą plačiame sūkių diapazone nebus labai lengva.
Bet kokiu atveju – tikėkimės, jog naujoji dvigubo veikimo SCR sistema veiks efektyviai bei patikimai, o gamintojas išspręs nemalonią “vėluojančių” savo naujausių variklių problemą. Jei ne – turėsime ką pasiūlyti 🙂