Views: 4501
Daugelis modernių dyzelinių* variklių išmetimo sistemoje turi įrengtą DPF (FAP) suodžių filtrą, iki 95% sumažinantį kietųjų dyzelino dalelių (suodžių) išmetimą į aplinką.
Degimo proceso metu DPF filtre besikaupiantys suodžiai periodiškai regeneracijos metu yra paverčiami pelenais, t.y. sudeginami aukštoje temperatūroje, taip mažiau teršiant aplinką kenksmingomis medžiagomis bei nemaloniais kvapais.
Dėl savo konstrukcijos bei daugelio išorinių faktorių DPF filtrai dėl įvairių priežasčių bėgant laikui praranda savo efektyvumą (dažniausiai viršijus 150.000-200.000 km ridą) bei pradeda kaupti savyje didesnį suodžių kiekį, nei gali išvalyti.
Dažniausios DPF / FAP / GPF filtrų gedimų priežastys yra šios:
Besikemšant suodžių filtrui, dėl didelio priešslėgio išmetimo sistemoje turime padidėjusias kuro sąnaudas, sumažėjusią variklio galią, atskirais atvejais – dėl regeneracijai skirto kuro, patekusio į variklį, pakilusį tepalų lygį. Tai kenksminga varikliui dėl pablogėjusių tepalo lubrikacinių savybių bei per didelio jo kiekio.
Kai priverstinė DPF filtro regeneracija kompiuterinės diagnostikos pagalba nebepadeda, naudojame planą B: DPF filtro plovimą tam skirtame įrenginyje specialaus skysčio bei suslėgto oro pagalba.
DPF suodžių filtro plovimo etapai:
Po sėkmingo DPF suodžių filtro plovimo įprastai turime:
Patikimiausias būdas tinkamai eksploatuoti suodžių filtrą – suteikti galimybę jam valytis (regeneracija). Apie tai, kaip tinkamai prižiūrėti tvarkingą DPF filtrą, galima paskaityti čia:
https://galingas.lt/blogas/kaip-issaugoti-dpf-filtra/
Pasyvi DPF filtro regeneracija vyksta tada, kai automobilis juda pastoviu greičiu ilgesnį laiko tarpą. Tokiu atveju variklio valdymo kompiuteris, sekdamas DPF būklę, ir nustatęs, jog filtrą laikas valyti regeneracijai, turi laiko padidinti išmetimo sistemos temperatūrą iki tinkamos regeneracijai įvykdyti (550 – 680 °C), tokiu būdu pašalinant suodžių perteklių iš DPF filtro.
Taigi, išvažiavus “į trasą”, reikėtų važiuoti kuo pastovesniu greičiu nestojant bent 30-50 minučių, taip užtikrinant filtro regeneraciją. Tiesa, šiuos dalykus žino ne visi vairuotojai, todėl automobilių gamintojai numatė kitą automatinį DPF regeneracijos būdą.
Aktyvi DPF regeneracija – priverstinis automatinis papildomo kuro įpurškimas (angl. post injection), kai DPF filtro užsikimšimas pasiekia tam tikrą ribą (dažnai – apie 45%, tačiau matematinis DPF filtro prisipildymo suodžiais apskaičiavimas dažnai būna klaidingas), su tikslu padidinti temperatūrą DPF filtre taip, kad būtų galima pamėginti atlikti regeneraciją. Kodėl pamėginti? Nes didelė dalis transporto priemonių yra netikėtai užgesinamos pasiekus kelionės tikslą, o jis dažnai yra labai netolimas. Tokiu atveju filtro regeneracija atidedama iki kito bandymo ir tinkamų tam sąlygų. Daugelis automobilių, aptikus per didelį dalinį DPF filtro užsikimšimą, praneša apie tai vairuotojui prietaisų skydelyje. Tokiu atveju patariame neskubėti į autoservisą, tačiau negesinant variklio, sudarant tam tikras įmanomas apkrovas, važiuoti bent 80 km/h greičiu kuo pastovesnį laiką: nuo 15 iki 40 minučių.
Kaip pastebėti aktyvią DPF regeneraciją?
DPF filtras kelia problemų VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) automobilyje, pagamintame tarp 2008 ir 2015 metais? Patikrinkime, ar procesui nepakišo kojos žalinga varikliui “Dieselgate” programinė įranga:
https://galingas.lt/blogas/nematoma-dyzelgeito-skandalo-puse/
Dėl platesnės informacijos ir rezervacijos laiko kviečiame susisiekti su mumis tradiciniais būdais.