Daugelis modernių dyzelinių* variklių išmetimo sistemoje turi įrengtą DPF (FAP) suodžių filtrą, iki 95% sumažinantį kietųjų dyzelino dalelių (suodžių) išmetimą į aplinką.

* Kai kurie nuo 2018 m. gaminami benzininiai varikliai taip pat turi suodžių filtrus (GPF / OPF).

 

Degimo proceso metu DPF filtre besikaupiantys suodžiai periodiškai regeneracijos metu yra paverčiami pelenais, t.y. sudeginami aukštoje temperatūroje, taip mažiau teršiant aplinką kenksmingomis medžiagomis bei nemaloniais kvapais.

Dėl savo konstrukcijos bei daugelio išorinių faktorių DPF filtrai dėl įvairių priežasčių bėgant laikui praranda savo efektyvumą (dažniausiai viršijus 150.000-200.000 km ridą) bei pradeda kaupti savyje didesnį suodžių kiekį, nei gali išvalyti.

Užsikimšęs DPF suodžių filtras
Užsikimšęs DPF suodžių filtras

 

Dažniausios DPF / FAP / GPF filtrų gedimų priežastys yra šios:

  • pradėjęs labiau nei įprastai dūminti variklis (mechaninės problemos arba nekokybiškai atlikta galios didinimo procedūra)
  • prastos kokybės kuras
  • ne laiku keičiami arba blogos kokybės variklio tepalai
  • automobilio pagrinde naudojamas mieste, neišvažiuojant į užmiestį (savaiminė DPF regeneracija pagrinde vyksta važiuojant “greitkelio” režimu, jai įvykti reikia 20-45 min.)

Besikemšant suodžių filtrui, dėl didelio priešslėgio išmetimo sistemoje turime padidėjusias kuro sąnaudas, sumažėjusią variklio galinią, atskirais atvejais – dėl regeneracijai skirto kuro, patekusio į variklį, pakilusį tepalų lygį. Tai kenksminga varikliui dėl pablogėjusių tepalo lubrikacinių savybių bei per didelio jo kiekio.

DPF filtro mechaninis – cheminis plovimas

Kai priverstinė DPF filtro regeneracija kompiuterinės diagnostikos pagalba nebepadeda, naudojame planą B: DPF filtro plovimą tam skirtame įrenginyje specialaus skysčio bei suslėgto oro pagalba.

DPF suodžių filtro plovimo etapai:

  • Matuojamas vidinis slėgis filtre, taip tiksliau nustatant problemos dydį
  • DPF filtras išmontuojamas bei apžiūrimas vizualiai, vidinis slėgis darkart matuojamas mechaniškai
  • Plovimas. Suspausto oro bei specialių ploviklių mišinys cirkuliuoja DPF filtre, jį valydamas. Procesas vyksta uždarame DPF plovimo įrenginyje
  • DPF filtras džiovinamas, mechaniškai pamatuojamas jo vidinis slėgis po plovimo
  • Filtras montuojamas į automobilį: galutinai išdžiovinimas, pakartotinai matuojamas vidinis slėgis diagnostikos pagalba, padaromas DPF filtro “resetas” variklio valdymo kompiuteryje

Po sėkmingo DPF suodžių filtro plovimo turime:

  • didesnį variklio galingumą bei geresnes dinamines savybes
  • sumažėjusias kuro sąnaudas
  • nebelieka su DPF filtru susijusių klaidų bei pranešimų
  • sutaupome iki 90% naujo DPF / FAP filtro kainos

 

Kiek laiko trunka DPF / FAP / GPF filtrų valymas?

  • DPF filtro nuėmimas, plovimas, ir jo montavimas atgal užtrunka nuo 4 iki 6 valandų
  • Nuimto DPF filtro plovimas trunka nuo 1 iki 3 valandų (aktualu autoservisams, galintiems patiems atlikti mechaninę darbo dalį)

 

Kiek kainuoja DPF filtro plovimas? 

  • suodžių filtro nuėmimo, plovimo, bei montavimo darbai kainuoja nuo 220 EUR
  • nuimto suodžių filtro plovimas kainuoja nuo 150 EUR

 

Dėl platesnės informacijos ir rezervacijos laiko kviečiame susisiekti su mumis tradiciniais būdais.

 

* Plačiau apie benzininių variklių GPF filtrus:
https://www.infineuminsight.com/articles/passenger-cars/gasoline-particulate-filters/
https://www.aecc.eu/key-topics/gasoline-particulate-filter/ 
** Taip pat atliekame ir tradicinių bei SCR sistemų katalizatorių valymą