Views: 1515

Jei vairuojate „Volkswagen“ ar „Audi“ su 3.0 TDI / 4.0 TDI varikliu, pagamintu po 2014 m., galimai važiuojate su tiksinčia bomba po variklio dangčiu. Kaltininkas – gamykloje nustatytas pernelyg žemas alyvos slėgis. Gera žinia – klausimas sutvarkomas.

 

Tinkamas tepimas – variklio ilgaamžiškumo sąlyga.

Efektyvus tepimas varikliui yra gyvybiškai svarbus, nes jis tiesiogiai užtikrina:

  • Trinties mažinimą
    Variklyje daugybė metalinių dalių (švaistikliai, alkūniniai velenai, kumšteliniai velenai ir kt.) juda dideliu greičiu. Tepalas sudaro apsauginę plėvelę, kuri neleidžia šioms dalims kontaktuoti „metalas į metalą“, taip sumažindamas trintį ir dėvėjimąsi.
  • Šilumos kontrolę
    Judančios variklio dalys generuoja daug šilumos. Tepalas perneša šilumą nuo įkaitusių dalių, padėdamas palaikyti saugią darbinę temperatūrą kartu su aušinimo skysčiu. Prastas tepimas = perkaistantis variklis = greitas gedimas.
  • Guolių ir velenų apsaugą
    Guoliai ir velenai – vienos jautriausių variklio vietų. Jei tepalo slėgis ar kokybė nepakankama, šios dalys pradeda greitai dėvėtis ir sugenda.
  • Turbokompresoriaus tarnavimo trukmę
    Turbina sukasi iki 200 000 aps./min. – ji absoliučiai priklauso nuo nuolatinio ir stabilaus alyvos srauto. Kiekvienas „sausai“ dirbusios turbinos momentas gali baigtis jos gedimu.
  • Nešvarumų ir metalo dalelių pašalinimą
    Tepalas padeda surinkti susidariusias nuodegas, metalo mikro daleles ir perneša jas į alyvos filtrą. Taip vidaus komponentai išlieka švaresni ir tarnauja ilgiau.

 

Kurie TDI varikliai paveikti problemos?

Tyčia gamykloje nustatytas žemas alyvos slėgis yra pagrindinė variklio gedimo priežastis III kartos 3.0TDI (taip pat ir 4.0TDI EURO6) varikliuose. Sumažintas alyvos slėgis yra dažna problema visuose Volkswagen ir Audi modeliuose, turinčiuose EA897EVO 3.0 TDI V6 variklius, įskaitant: Volkswagen Touareg, Amarok.  Audi A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8. Ši problema paveikė šimtus tūkstančių VW / Audi grupės automobilių, pagamintų po 2014 m. (atitinkant EURO 6 taršos standartą).

Pagrindiniai problemos paveikti varikliai:
3.0TDI 160kW (CRTx, CZVx, CZZx)
3.0TDI 200kW (CRTx)
3.0TDI 170kW (45TDI, DENx, DDVF, DDVE)
3.0TDI 210kW (50TDI, DPXx, DENx, DDVB, DDVE)
3.0TDI 257kW (55TDI, DDVx)
4.0TDI 310/320kW (CZAx, DMV, DBU) *
* naudojami Audi SQ7, Audi SQ8, VW Touareg, Porsche Panamera, Bentley Bentayga

 

Kodėl buvo sumažintas alyvos slėgis?

Alyvos slėgio sumažinimas esant mažiems variklio sūkiams buvo skirtas sumažinti energijos, reikalingos šiam slėgiui palaikyti, kiekį. Tam panaudotas kintamo tūrio alyvos siurblys, valdomas variklio valdymo kompiuterio. Sumažindami alyvos siurblio varymui reikalingą galią, gamintojai siekė pagerinti degalų efektyvumą ir išmetamų teršalų kiekį. Visa sistema buvo sukurta taip, kad atitiktų griežtus EURO 6 emisijos standartus: po garsiojo “Dyzelgeito” skandalo VAG koncernas daro viską, kad sumažinti azoto oksidų (NOx) išmetimą savo dyzeliniuose varikliuose. Deja, įskaitant ne pačius geriausius sprendimus.

Kaip tai veikia?
Variklio valdymo blokas (ECU) gauna duomenis iš alyvos slėgio jutiklio ir reguliuoja elektrohidraulinį vožtuvą alyvos slėgiui reguliuoti. Tai užtikrina, kad slėgis atitiktų nustatymus, kurie atsižvelgia į tokius veiksnius kaip variklio sūkiai, apkrova, alyvos temperatūra ir kt.
Tačiau čia yra problema – jei alyvos slėgis nukrenta per žemai, variklis ir turbokompresorius patiria negrįžtamą žalą. Tai turėtų būti akivaizdu kiekvienam, bent šiek tiek suprantančiam vidaus degimo variklio mechaniką.
Realybė – variklio “užkalimas” esant net nedidelei ridai. Daugeliu atvejų žala yra tokia didelė, kad variklio remontas tiesiog neapsimoka: įprastai jis keičiamas kitu.

 

Kaip sutvarkoma problema?

Variklio valdymo programoje pakeičiamos alyvos slėgio charakteristikos.

Jei turite Audi arba Volkswagen 3.0 TDI / 4.0TDI, pagamintą po 2014 m., greičiausiai jūsų transporto priemonėje yra variklis su kintamo tūrio alyvos siurbliu ir sumažintu variklio alyvos slėgiu. Patikrinkite variklio tipą. Įsitikinkite, koks variklis yra jūsų automobilyje: variklio kodo ieškokite lipduko automobilio viduje. Jei turite minėtą variklį ir alyvos slėgio nustatymai jame nebuvo koreguoti, dėl žemo alyvos slėgio kyla rimta gedimų rizika. Alyvos slėgio nustatymų modifikavimas gali pailginti variklio tarnavimo laiką ir padėti išvengti gedimų.

 

 

Alyvos slėgio charakteristikos iki ir po modifikavimo

🔴 Raudona linija – originali Audi programinė įranga (2016 m.) – be modifikacijų
Stovint: vos 1,0 bar
2500 aps./min: vos 1,25 bar
Maksimalus spaudimas: ~3,5 bar (tik po 2500 aps./min)
Rizika: nepakankama apsauga, didelė guolių ir turbinos gedimo tikimybė
🟠 Oranžinė linija – originali Audi programinė įranga (2021 m.) – po atnaujinimo
Stovint: 1,3 bar
1000 aps./min: nežymus padidėjimas
2000 aps./min: beveik 2,0 bar
2500 aps./min: 3,3 bar
Geriau nei 2016 m., bet vis tiek netinkamos sąlygos ilgalaikei variklio apsaugai
🟢 Žalia linija – Galingas LT modifikacija (optimizuotas alyvos slėgis)
Stovint: 1,6 bar (daugiau nei gamykliškai)
1500 aps./min: jau 2,4 bar
2000 aps./min: 3,0 bar
2500 aps./min: 3,6 bar
Didesnis slėgis = geresnė apsauga, stabilesnė tepimo plėvelė

 

 

Jei sprendimas aktualus – kreipkitės į mus. Sutvarkysime klausimą, tuo pačiu atlikdami detalią svarbiausių variklio parametrų diagnostiką, pasidalinsime turimomis žiniomis.

Susijusi informacija:

Dyzelgeitas (Dieselgate)

Kaip išsaugoti DPF filtrą

Naujos kartos Audi / VW variklių “vėlavimas”