Visits: 4725

Naujosios kartos Volkswagen – Audi variklių “vėlavimas”.

 

Daugelis vairuotojų, įsigijusių naujus arba neseniai pagamintus “Audi” automobilius su 50TDI (trijų litrų darbinio tūrio) dyzeliniais arba benzininiais varikliais, skundžiasi neadekvačia variklio reakcija į vairuotojo veiksmus. Pagrindiniai modeliai su minėtais 50TDI varikliais: Audi A6, Audi A7, Audi A8, Audi Q5, Audi Q7, Audi Q8. Dažnai problemomis skundžiasi ir Volkswagen Touareg ir kitų modelių su kiek kitokiais “trilitriais” dyzeliniais varikliais, pagamintais po 2018 m., savininkai. Pasitaiko ir 2.0 TDI variklių, pagamintų nuo 2018 m., turinčių panašią problemą. Angliškai kalbančiose šalyse problema dažnai įvardijama tiesiog “throttle lag”.

Pakankamai plačiai liūdnai pagarsėjęs “dviejų sekundžių lagas”, t.y. pauzė tarp akceleratoriaus paspaudimo ir realaus pagreitėjimo pradžios dažnai yra toks didelis, kad tam tikrose situacijose toks variklio elgesys daugeliui vairuotojų kelia ne tik nepasitenkinimą, bet anot daugelio –  padidina eismo įvykių riziką dėl sunkiai prognozuojamo variklio elgesio. Toks variklių “vėlavimas” iš tiesų erzina, be to – yra pavojingas. Pagrindinė problema egzistuoja 1000 – 2000 sūkių per minutę diapazone.

Iš kur atsirado “vėlavimas”?

Nauji Euro 6 vidaus degimo variklių taršos reikalavimai ir naujoji WLTP (angl. world harmonized light-duty vehicles test procedure) sertifikavimo sistema (juos apžvelgsime plačiau) lėmė tai, kad po 2018 metų vidurio pagamintų minėtų variklių valdymas buvo pakeistas taip, kad tam tikromis sąlygomis automobilis jokiu būdu neviršytų numatyto teršalų kiekio: pagrindinis dėmesys skirtas azodo oksidų emisiją sumažinti gana drastiškai: 43%. Dėl savo konstrukcijos tai stipriai atsiliepė būtent 50TDI variklio darbui. Taip pat – ir kitiems, tačiau pagrindinė problema – trijų litrų darbinio tūrio dyzeliniame agregate.

 

Taigi, apie viską – smulkiau ir kuo paprasčiau.

Visi Europos Sąjungoje nuo 2014 – 2015 m. gaminami automobiliai (su retomis išimtimis) turi Euro 6 taršos atitikimo sertifikatus. Taip jau yra, kad kai kurie automobiliai yra “labiau Euro 6” nei kiti. Nuo savo atsiradimo, Euro 6 taršos standartas yra atnaujinamas, ir šiai dienai turime štai tokias jo versijas, galiojančias tiek dyzeliniams, tiek benzininiams vidaus degimo varikliams:

Euro 6b (taikomas nuo 2015 m. rugsėjo)
Euro 6c (WLTP įtaka, taikomas nuo 2018 m. rugsėjo)
Euro 6d-temp (taikomas nuo 2019 m. rugsėjo)
Euro 6d (taikytinas nuo 2021 m. sausio)

 

Dėl gana drastiškų pokyčių taršos matavime įvedus WLTP sertifikavimo sistemą, teko stipriai pakoreguoti kai kurių variklių valdymo programinę įrangą, ko rezultate tam tikromis sąlygomis vairuotojai ir pasigenda tos dinamikos ir variklio reakcijos, kurios tikisi. Variklių “vėlavimo” problema išties įgavo didelį mastą, ir nėra iki galo aišku, kaip ją spręsti su gamintojo ar jo atstovų pagalba: tiesiog yra standartai, į kuriuos privaloma “tilpti”, ir yra varikliai kurie jau buvo suprojektuoti ir pagaminti iki tiems standartams sugriežtėjant. Kaip greičiausiai numanote, visos susidariusios situacijos pagrindas – 2015 metais į paviršių iškilęs VAG koncerno “Dieselgate” skandalas.

 

Problema ir jos sprendimas iš programinės pusės

 

Vertinant programinę minėtų variklių valdymo dalį, galima pastebėti itin stipriai apribotą sukimo momentą iki >2000 sūkių per minutę. Taip pat – “kranai užsukti” ir kitiems pagrindiniams šiuolaikinio vidaus degimo variklio valdymo parametrams: žemuose sūkiuose gana drastiškai sumažintas kuro kiekis, kuro slėgis, turbinos slėgis, reakcija į akceleratoriaus pedalo spaudimą, ir kiti mažiau svarbūs parametrai. Taip pat prie viso proceso prisideda ir tam tikri apribojimai automatinės pavarų dėžės valdyme.

Išsamiai išanalizavus situaciją, ir turėdami galimybę keletą automobilių su minėtais varikliais testuoti ilgą laiką, radome būdus šioms problemoms išspręsti. Variklių “vėlavimas” iš esmės dingsta, o toks darbas trunka nuo penkių valandų iki visos darbo dienos.

 

Automobilis turi galiojančią gamintojo garantiją. Ar ji bus nutraukta?

Šios kartos variklių valdymo programinė įranga sukurta taip, kad nebūtų įmanoma pilnai panaikinti negamyklinio programavimo pėdsakų. Gamintojas tokį programavimą vertina kaip originalios programos vientisumo pažeidimą, t.y. tiuningą – ir pasilieka teisę nutraukti garantiją. Todėl programuoti naujos kartos VAG variklius, jei galios gamintojo garantja – paprastai nėra gera mintis. Tačiau šems atvejams turime atskirą sprendimą, jei prireiktų.

 

Ar problema aktuali tik Audi 50TDI 3L darbinio tūrio dyzeliniams varikliams?

Ne visai. Panašūs, tačiau kiek kitaip sprendžiami “throttle lag”  simptomai galioja kai kuriems Volkswagen Touareg 3.0TDI (2018+), Volkswagen Tiguan bei kitiems Volkswagen / Audi / Skoda / Seat modeliams su 2.0TDI varikliais (2018+), 1.5TFSI (2018+). Kiti varikliai šiuo metu bandomi, renkama informacija.

 

Turite klausimų? Susisiekite su mumis. Mielai suteiksime daugiau informacijos.

 

Papildoma informacija:
Apie Euro taršos normų standartus – Vikipedijoje: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Plačiau apie Euro 6 taršos standartus: fleeteurope.com
Apie “Dyzelgeitą” ir jo padarinius varikliams, jų galingumui bei kuro sąnaudoms: https://galingas.lt/blogas/nematoma-dyzelgeito-skandalo-puse/
Apie “Dyzelgeitą” – “Dyzelgeite”: https://galingas.lt/blogas/dyzelgeitas-dyzelgeite-skandalas-tesiasi/