Views: 3474

Šiuolaikinis dyzelinis automobilis: patikimas ir ekonomiškas pagalbininkas, ar brangiai kainuojantis galvos skausmas?

Daugelis vairuotojų įsigyja dyzelinu varomą automobilį, kad turėti ekonomišką, patikimą ir galingą pagalbininką. Deja, dažną savininką su laiku aplanko jausmas, jog ne mašina tarnauja jam, o atvirkščiai.
Kad taip nenutiktų jums, informacija – žemiau.

 

Trumpai ir aiškiai apie tai, kaip išsaugoti tvarkingą DPF kietųjų dalelių filtrą.

Turbūt mažai kam naujiena, jog visų šiuolaikinių dyzeliniu kuru varomų automobilių išmetimo sistemos konstrukcijoje yra bene daugiausiai aptariamas komponentas: DPF suodžių filtras. Vieniems kietųjų dalelių filtrai nekelia jokių problemų, kitiems – tampa ne tik nuolatiniu galvos skausmu, bet ir finansine našta.

Kasdien susidurdami su tomis pačiomis klientų automobilių problemomis, norime pasidalinti savo žiniomis ir patirtimi DPF filtrų priežiūros tema.
Tikimės suteikti papildomų žinių apie svarbų dyzelinu varomo automobilio komponentą, bei padėti apsisaugoti nuo problemų bei išlaidų remontuojant ekologines automobilio sistemas.

 

DPF filtro darbo užtikrinimas = sąlygų netrukdomai regeneracijai sudarymas. 

Pagrindinė dyzelinių automobilių savininkų klaida – neteisinga variklio eksploatacija. Pagrindinė sąlyga sėkmingai DPF regeneracijai (valymuisi) – pakankamai aukšta variklio temperatūra, užtektinas regeneracijai laiko tarpas, bei nuolatinė, stabili apkrova. Idealus intervalas tarp DPF filtro valymosi ciklų – 400-800 kilometrų.
Taip pat labai svarbi techninė variklio būklė.

Pagrindinės sąlygos savalaikiam DPF valymuisi:

  • Variklio temperatūra. Jei variklis pernelyg šaltas – DPF filtro regeneracijos procesas neprasidės, o pats kietųjų dalelių filtras gali užsikimšti suodžiais anksčiau laiko.
    Galimos priežastys:
    – sugedęs variklio aušinimo skysčio termostatas
    – pernelyg trumpi intervalai tarp variklio užvedimo ir gesinimo.
    Pavyzdys – keli kilometrai iki darbo, tiek pat – atgal, ir taip kasdien. 
  • Pakankamas nepertraukiamo variklio darbo užtikrinimas. Esant šiltam varikliui, kuo stabilesniam greičiui bei apkrovai – DPF filtro regeneracijai dažnai pakanka 20-40 minučių nuolatinio važiavimo. Idealu, jei važiuojama “plento” režimu: kuo mažiau stojant sankryžose, išlaikant įprastus variklio sūkius.
    Paprastai – kelios savaitės ar mėnesiai “malimosi” vien mieste, ir DPF filtro problemos netruks apie save priminti.
  • Tvarkingai veikiantys svarbūs vaiklio bei išmetimo sistemos davikliai. Dažnai sugenda kuris nors iš išmetimo sistemos temperatūrinių arba DPF slėgio daviklių. Jei variklio valdymo kompiuteris gauna neteisingą informaciją iš šių komponentų – DPF filtro regeneracijai nebevyksta, arba vyksta ne taip, kaip turėtų.
    – jei kuris nors daviklis sugedęs – dažniausiai po kurio laiko prietaisų skydelyje užsidega geltonas “check engine” simbolis. Taip pat gali užsidegti ir DPF filtro simbolis. 
    – jei vienas ar keli minėtų daviklių nėra visiškai sugedę, tačiau dirba blogai – problemą identifikuoti ir laiku sutvarkyti galima tik kompetetingos diagnostikos pagalba. Šiuo atveju nebus aiškių pranešimų klaidų pavidalu: būtina remtis parametrų realiame laike analize. Detalios diagnostikos klausimais galite kreiptis į mus.
  • Originalus DPF filtras. Šiuo metu rinkoje esantys, paprastai Kinijoje gaminti, 200-500 EUR kainuojantys “DPF filtrai” paprasčiausiai neveikia.

    Dažnai daroma autoservisų, atliekančių kompiuterinę diagnostiką klaida – rėmimasis klaidingais duomenimis pvz., DPF būklės vertinimas pagal matematiškai skaičiuojamą filtro užkimšimo laipsnį procentais. Šiuo atveju reikėtų vertinti svarbesnius parametrus.

 

Kaip atpažinti, jog vyksta DPF regeneracija?

Skirtingų gamintojų dyzeliniuose automobiliuose vykstančią DPF filtro regeneraciją galima pastebėti šiais būdais. Vykstant DPF filtro regeneracijai vertėtų (pagal galimybes) tęsti važiavimo ciklą, kuo artimesnį plento režimui: kuo tolygesnė apkrova + kuo mažiau sustojimų. Normaliomis sąlygomis DPF regeneracija trunka 15-30 minučių, ir priklausomai nuo sąlygų – kartojasi kas 400-800 km.

Daugumai automobilių tinkantys požymiai:

  • veikiantys variklio aušinimo ventiliatoriai (nepriklausomai nuo lauko temperatūros)
  • gerokai karštesnis išmetamųjų dujų vamzdis automobilio gale (tikrinti atsargiai: net galinė vamzdžių dalis gali įkaisti iki >300°C)
  • iš po automobilio dugno sklindantis karštų paviršių kvapas (normalu: DPF regeneracijai reikalinga 550-700°C temperatūra kietųjų dalelių filtro viduje)
  • pakilusios variklio apsukos automobiliui stovint
  • kiek pakitęs automatinės pavarų dėžės darbas (vėliau perjungiamos pavaros, dėžė “vengia” stabdymo varikliu lėtėjant)

 

Kai kuriems automobilių gamintojams būdingi DPF regeneracijos požymiai:

  • Toyota / Lexus / Opel / Renault / Nissan: važiuojant įprastu režimu – gerokai didesnės momentinės kuro sąnaudos. Pavyzdžiui, vietoje įprastų 4-5L / 100km lygiame kelyje regeneracijos metu matomos 6-7L / 100km sąnaudos.
  • Porsche: prietaisų skydelyje galima pastebėti pakilusį variklio alyvos slėgį. Pavyzdžiui, vietoje įprasto 1.1 Bar lygiame kelyje regeneracijos metu turime ~1.6 Bar alyvos slėgį
  • VW / Audi / Škoda / Seat: vykstant “avarinei” DPF regeneracijai, daugelio modelių skydelyje užsidega DPF filtro simbolis. Tokiu atveju nepatariama gesinti variklio, o 20-30 minučių važiuoti plento režimu.
    Neignoruodami automobilio pranešimų jums – išvengsite didesnių problemų bei išlaidų.

Daugeliu atvejų pavyksta išvengti gan brangaus mechaninio DPF filtro valymo, ar jo keitimo nauju.
Turime sukaupę solidžią patirtį šios problemoms spręsti efektyviai laiko bei  finansine prasme.

Iškilus klausimams dėl DPF filtro veikimo – visada galite skambinti / rašyti mums ir pasitarti. Mūsų kontaktai
Mūsų atliekami darbai su DPF suodžių filtrais: