Views: 1428

Dyzelinių variklių dūmingumo matavimas (dūmingumo patikra) mūsų dirbtuvėse

Dūmingumo patikra – būtina procedūra atliekant dyzeliniais degalais varomo automobilio techninę apžiūrą. Taip nustatoma, koks yra dyzelinio kuro sudegimo efektyvumas variklyje. Seniems varikliams dūmingumo reikalavimai yra gana žemi, naujesniems – aukštesni, naujausiems – atitinkamai patys griežčiausi.

DPF suodžių filtrų plovimas – valymas: https://galingas.lt/blogas/dpf-valymas/

Kodėl dūmina dyzelinis variklis?

Visų pirma, svarbi išmetamųjų dujų spalva.

Juodas dūmas. Dažniausiai pasitaikanti dyzelinių variklių išmetimo spalva. Paprastai juodos spalvos Išmetamųjų dujų priežastis yra didelis suodžių kiekis: tai nepilnai sudegęs, apanglėjęs kuras. Paprastai taip nutinka dėl oro trūkumo, pernelyg didelio kuro kiekio, arba abiejų problemų vienu metu.
Galimos priežastys:
– nesandari variklio oro paėmimo sistema
– “stringantis” praviroje padėtyje EGR (išmetamųjų dujų recirkuliacijos) vožtuvas
– turbokompresoriaus gedimas
– blogas arba užsikimšęs variklio oro filtras
– kuro purkštuko(ų) arba aukšto slėgio kuro siurblio gedimas
– neteisingai sudaryta padidinto galingumo variklio valdymo programa  Dyzelinių variklių dūmingumo matavimas mūsų klientams – nemokamas. 

Melsvas, baltas dūmas. Tikėtinos blogai veikiančio DPF suodžių filtro problemos: nesėkmingai vykstanti jo regeneracija, taip pat – galimai netvarkinga kuro įpurškimo sistema, arba kartu su kuru dega ir tepalai.
* svarbu: balkšvos / baltos spalvos dūmo nevertėtų painioti su vandens kondensato arba AdBlue skysčio garais. Tai – normalus reiškinys, netrunkantis ilgai – iki išgaruoja drėgmė.

Taršos reikalavimai automobiliams Europoje – paprastai (anglų k.): https://dieselnet.com/standards/eu/pti.php

Dyzelinio variklio dūmingumo patikra – greitas ir paprastas procesas:

1. Variklis sušildomas iki darbinės temperatūros
2. Padidintais variklio sūkiais, sukeliant įmanomą apkrovą pašalinami susikaupę suodžiai
3. Pajungiama dūmingumo matavimo įranga (naudojame laiko patikrintą, patikimą Bosch gamintojo įrangą)
4. Trumpais intervalais variklio sūkiai greitai sukeliami iki ribotuvo 3-10 kartų
5. Matavimo įranga apskaičiuoja variklio dūmingumą ir pateikia rezultatus

* Testas atliekamas lauke. Variklis trumpą laiko tarpą, neilgais intervalais dirba maksimaliomis leistinomis apsukomis.
** Lengvųjų automobilių dūmingumo ribos techninėje apžiūroje dyzeliniams varikliams su turbokompresoriumi:
– Euro 4 ir senesni: 3,0 m⁻¹
– Euro 5: 1,5 m⁻¹
– Euro6: 0,7 m⁻¹

 

Svarbu žinoti: netolimoje ateityje Euro6 taršos standarto lengviesiems dyzelinu varomiems automobiliams techninėje apžiūroje bus pradėtas matuoti kietųjų dalelių kiekis (PM – Particulate Matter). Be tvarkingai veikiančio kietųjų dalelių filtro (DPF) šį testą praeiti yra neįmanoma.

 

Variklio dūmingumo ir kietųjų dalelių kiekio išmetime matavimo kainos:

Dyzelinių variklių dūmingumo matavimas: 20EUR
Dyzelinių variklių kietųjų dalelių kiekio (PM) matavimas: 50EUR

 

Kita naudinga informacija:

DPF suodžių filtrų plovimas – valymas: https://galingas.lt/blogas/dpf-valymas
Nematoma Dieselgate taršos skandalo pusė: https://galingas.lt/blogas/nematoma-dyzelgeito-skandalo-puse
Taršos reikalavimai automobiliams Europoje – paprastai (anglų k.): https://dieselnet.com/standards/eu/pti.php