Views: 121
Rinkoje atsiradus nebrangių automobiliams skirtų kompiuterinės diagnostikos prietaisų, veikiančių išmaniuosiuose telefonuose, turinčių paprastą ir patrauklią vartotojo sąsają, vairuotojams atsirado galimybė ne tik keisti tam tikras automobilio funkcijas, bet ir stebėti įvairius procesus variklio bei kitų sistemų darbe.
Klientų, turinčių galimybę pasitikrinti savo automobilį savarankiškai, pastaruoju metu stipriai padaugėjo, o kartu su jais – ir gerų pavyzdžių, kaip savarankiška diagnostika gali pridaryti žalos. Vienas jų aprašytas žemiau.
Klientas pusę metų (!) žinojo apie nuolat besikartojančią Škoda Rapid 1.4TDI kuro sistemos klaidą, tačiau vietoje remonto nusprendė investuoti į OBDeleven ir minėtą klaidą kasdien tiesiog trinti iš variklio valdymo kompiuterio atminties.
Ekologinių sistemų klausimai – išspręsti, o prie problemų šaltinio teko grįžti nedelsiant: visos aukšto slėgio kuro sistemos remontas atsiėjo virš 2000 EUR. Kuro sistemos gedimai išspręsti Autura.
Galimybė atlikti diagnostiką pačiam, neturint reikalingų žinių – dažnai atima galimybę tinkamai spręsti svarbias automobilio problemas. Patikrinta šimtus kartų.
Neteisingai interpretuoti duomenys dažnai priveda prie brangiai kainuojančių sprendimų: nereikalingų detalių keitimo, netinkamo remonto arba rimtesnių gedimų.
Norint išvengti žalos, svarbu:
Nesivadovauti vien tik klaidų kodais, o suprasti jų kontekstą.
Naudoti patikimą diagnostikos įrangą ir programinę įrangą.
Pasitarti su specialistais, ypač jei kyla abejonių dėl gautų rezultatų.
Savidiagnostika gali būti naudinga, bet tik tuo atveju, jei ji daroma atsakingai, pasitelkiant vertingą informaciją.