Views: 276
Traktorių galios didinimas. Ekologinių sistemų darbo korekcija.
Didžioji dalis sunkiosios technikos gamintojų, taupydami gamybos kaštus bei rinkodaros sumetimais gamina skirtingo galingumo traktorių modifikacijas vienodais, arba unifikuotais, t.y maksimaliai suvienodintais varikliais: esminius galios skirtumus dažnai sudaro vien variklio valdymo programa.
Dažnai silpnesnį savo gamoje variklį galima programuoti iki galingesnės arba, jei reikia – galingiausios versijos, papildomai laimint, jei leidžia situacija – 6-10% kuro sąnaudų.
Kitas svarbus momentas – modernių variklių ekologiniai reikalavimai ir nustatymai jų valdyme: gamintojas deklaruoja tam tikrą galingumą ir sukimo momentą, tačiau variklis jį pasiekia tik labai siaurame sąlygų bei apsukų diapazone.
Keletas pavyzdžių:
John Deere 6150M (150Ag / 680Nm) saugus programavimas iki 180Ag / 830Nm
New Holland T6.140 (110Ag / 590Nm) saugus programavimas iki 140Ag / 690Nm
Valtra T144 (170Ag / 680Nm) saugus programavimas iki 200Ag / 800Nm
Traktorių galios didinimas – gera idėja, jei dirbate su savo srities pofesionalais.
Dirbame su visų pagrindinių technikos gamintojų variklių valdymu: John Deere, New Holland, Valtra, JCB, Fendt, Caterpillar, Volvo, Massey Ferguson, Deutz Fahr, Case IH, Claas, Kubota, Hitachi, ir kt.
AdBlue© (taip pat – SCR, angl. Selective Catalytic Reduction, liet. Selekcinės Katalitinės Redukcijos) sistemos funkcija – graži ir naudinga. Jos pagrindas – vandens ir karbamido tirpalas. AdBlue cheminė sudėtis – 32,5% karbamido ir 67,5% distiliuoto vandens. Cheminė formulė – CO(NH2)2.
Procesas yra valdomas variklio kompiuterio arba atskiro SCR valdymo bloko. AdBlue skystis įpurškiamas prieš išmetamųjų dujų sistemoje esantį specialų katalizatorių. Įpurkštas į duslintuvą, „AdBlue“ skystis virsta anglies dioksidu ir amoniaku. Jei visas procesas vyksta tinkamai – katalizatoriuje amoniakui reaguojant su azoto oksidais, rezultate susidaro aplinkai nekenksmingi azoto ir vandens garai.
Skamba išties gerai: teoriškai SCR (AdBlue) sistema padeda net iki 90% sumažinti azoto oksidų išmetimą į aplinką. Deja, realybėje sistema dažnai genda, mažiau problemų su AdBlue sistemomis turi tik šilto klimato šalys, kur temperatūra retai nukrenta žemiau 20°C. Beje, aukšta temperatūra sistemai taip pat yra kenksminga.
„AdBlue“ sistemos komponentai bei tirpalas netoleruoja tiek žemų temperatūrų (skystis pradeda stingti esant –5°C, ir užšąla esant –11°C), tiek aukštų (> 25°C). Be to, skystis netoleruoja ilgalaikio sandėliavimo. Temperatūrai besikeičiant, karbamido kristalai atsiskiria ir užkemša AdBlue skysčio tiekimo sistemą, su laiku užblokuoja siurblį, vožtuvus. Šie genda, ypač šaltu metų laiku, o jų keitimas ir remontas kainuoja brangiai. SCR sistema susieta su daug papildomų komponentų, kurie linkę gesti.
Bėda tame, kad absoliuti dauguma automobilių / sunkvežimių / traktorių gamintojų stipriai riboja variklio galią tol, kol sugedęs sistemos komponentas nebus pakeistas arba sutvarkytas. Taip pat ir tuo atveju, kai skysčio bake yra pernelyg mažai arba sugedęs lygio daviklis. Kai kurių variklių nebegalima užvesti, kol nebus sutvarkyta sugedusi AdBlue sistema. Prastovos ir nuostoliai – garantuoti.
Žinoma, mūsų pagrįsta nuomone, lyginant žemės transporto taršą su pagrindiniais teršėjais, t.y. jūrų transportu (laivais) bei pramone, lyginant ekologijos komponentų savikainą su rinkos kainomis, išvadas galima daryti dviprasmiškas, o pasirinkimus palikti technikos savininkams, o ne gamintojams, uždirbantiems didelius pinigus ekologijos komponentų versle.
Statistiškai, su AdBlue sistemos gedimais bei išjungimu dažniausiai tenka susidurti New Holland, Case IH, Massey Ferguson, Fendt, Valtra technikai. Rečiau – John Deere, Deutz Fahr, Doosan.
Sugedęs išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas (EGR, angl. Exhaust Gas Recirculation Valve) dažnai tampa užsikimšusio DPF suodžių filtro bei sumažėjusio variklio galingumo priežastimi.
Stringantis arba nebeveikiantis EGR vožtuvas riboja išmetamųjų dujų kiekį antriniam panaudojimui taip pradėdamas grandininę reakcija variklyje. Kuras nesudega efektyviai, susidaro daugiau suodžių ir nesudegusio kuro dalelių, kurios ne tik užkemša DPF suodžių filtrą (jei jis yra), bet taip pat dar labiau apsunkina EGR vožtuvo darbą.
Jei pastebėjote EGR vožtuvo gedimo simptomus – susisiekite su mumis. Išspręsime problemą. Statistiškai, žemės ūkio technikoje nepatikimus EGR vožtuvus turi John Deere traktoriai ir kombainai.