Views: 323

Elektromobiliai – automobilių pramonės ateitis. Bent jau tokį įspūdį nori sudaryti Europos Sąjungos institucijos ir paskui ją sekantys politikai – populistai, planuojantys uždrausti automobilių su vidaus degimo variklių pardavimus, galimybę patekti į tam tikrų didmiesčių centrą. Tokiu būdu jie skatina vairuotojus atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais ir persėsti į elektromobilius. Kilnus tikslas – juk viskas dėl aplinkosaugos. Bet ar tikrai?

Automobilių saugumo bandymus atliekanti organizacija – „Euro NCAP“, pristatė naują automobilių jėgainių efektyvumo ir taršos tyrimo programą – „Green NCAP“, kurios dėka bus siekiama išsiaiškinti kaip konkretus automobilis prisideda prie aplinkos taršos bei kaip efektyviai veikia juose esantys motorai. Ir mūsų bei Briuselio biurokratų nuostabai, nepriklausomos organizacijos darbuotojai išsiaiškino, jog vidaus degimo variklis nėra atgyvena, o elektromobiliai neturi tokio ryškaus pranašumo.

„Green NCAP“ tyrime dalyvavę automobiliai buvo vertinami pagal dvi kategorijas: „Clean Air Index“ ir „Energy Efficiency Index“, bet ką jie reiškia?

„Clean Air Index“ kategorijoje automobiliai vertinami pagal jų taršą. Iš pradžių kiekvienas automobilis turi praeiti penkis testus specialioje laboratorijoje, kurioje matuojama išmetamų teršalų kiekis skirtinguose scenarijuose. Po to tyrimo iniciatoriai automobilį išbando bendro naudojimo kelyje ir stebi kaip gauti duomenys skiriasi uždaroje laboratorijoje ir bendro naudojimo kelyje.

 

Tuo tarpu „Energy Efficiency Index“ kategorijoje automobiliai vertinami pagal keletą skirtingų kriterijų. Tyrimo autoriai matuoja ne tik kiek degalų suvartoja automobiliuose esantys motorai. Jie atsižvelgia ir kitus veiksnius. Pavyzdžiui, transmisijos nuostolius, aerodinaminį pasipriešinimą, padangų trinties koeficientą. Šis rodiklis nenurodo vien tik variklio efektyvumo, bet apima gerokai daugiau veiksnių, kurie lemia kuo mažesnes energijos sąnaudas norint priversti automobilį judėti.

Taigi, dabar pereikime prie įdomiausios dalies – rezultatų. Pirmą kartą atliktuose „Green NCAP“ tyrimuose geriausiai pasirodė „Nissan Leaf“. „Clean Air Index“ kategorijoje jis surinko 10 balų, o „Energy Efficiency Index“ kategorijoje 0 8,5 balo. Tokį patį rezultatą užfiksavo „Hyundai Ioniq“ bei „BMW i3“ elektromobiliai.

Tuo tarpu vidaus degimo variklius turintys ratuočiai pasirodė ne ką prasčiau. Štai – 1 litro darbinio tūrio turinti „Opel Corsa“, „Clean Air Index“ kategorijoje surinko 9 balus, o „Energy Efficiency Index“ kategorijoje – 6 balus.

 

 

Dyzelinį variklį, keturių varančiųjų ratų pavarą turinti C klasė, „Clean Air Index“ kategorijoje gavo maksimalų – 10 balų įvertinimą, o tai reiškia, jog jo taršumo lygis nenusileidžia elektromobiliams. Tuo tarpu „Energy Efficiency Index“ kategorijoje jis pasirodė prasčiau – surinko 5,3 balo.

„Clean Air Index“ kategorijoje aukštą balą taip pat gavo „Audi A4 Avant“, „Renault Scenic“, „BMW X1“, „Volkswagen Up GTI“ bei A klasės „Mercedes Benz“.

„Euro NCAP“ organizacijos tyrimas tik dar kartą patvirtino, jog Europos Sąjungos biurokratų bandymas visus persodinti į elektromobilius nėra absoliučiai teisingas žingsnis. Ir tai patvirtino ne bet kas, o gretimame biure sėdintys specialistai.

Norintiems susipažinti su testų metodika, rekomenduojame aplankyti www.greenncap.com tinklapį.

 

 

Parengė Automanas.lt