Visits: 35540

Eko – tiuningas: “čip tiuningas” kuro sąnaudoms sumažinti.

Vilkikų, traktorių ir kitos sunkiosios technikos variklio jėgos ir darbo efektyvumo padidinimas, sumažinant kuro sąnaudų suvartojimą. Kaip tai veikia?

Sunkiosios technikos emisijų standartai – paprastai (anglų k.): https://dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php
Paslaugos sunkiąjai technikai: https://galingas.lt/paslaugos/sunkioji-technika/

 

Čip tiuningas (chip tuning) – naujos variklio valdymo programos sudarymas senosios pagrindu.

Tai daroma skirtingais tikslais. Pagrindiniai – galios padidinimas, kuro sąnaudų sumažinimas, arba šių dviejų tikslų hibridas.

 

Šiuo atveju – apie maksimalų galimo variklio naudingumo išnaudojimą, švelniai padidinant galią bei sukimo momentą, ir tuo pačiu – sumažinant kuro sąnaudas tam pačiam darbui atlikti.

Modernių variklių eksploatacinės savybės programinės jų valdymo įrangos dėka išnaudojamos plačiau arba siauriau, priklausomai nuo:

  • to paties variklio skirtingo galingumo modifikacijų skaičiaus
  • vietinės rinkos reikalavimų tos pačios modifikacijos varikliui: vietinio kuro kokybė, aukštis virš jūros lygio (atmosferinis slėgis), vidutinė oro temperatūra, draudimo bei taršos emisijų reikalavimai, mokesčių ypatumai, ir kt.

 

EKO-TIUNINGAS

Paprastai tariant, eko-tiuningas – tai to paties variklio programinio valdymo modifikavimas taip, kad jis galėtų atlikti tą patį darbą efektyviau, tuo pačiu sunaudodamas mažesnį kuro kiekį. Kitaip tariant – variklio naudingumo koeficientas padidinamas tiek, kiek tai įmanoma.

 

Kas keičiama modifikuotoje variklio valdymo programoje, kad sumažinti kuro sąnaudas, tuo pačiu švelniai padidinant sukimo momentą bei maksimalų galingumą?

  • įpurškiamo kuro kiekis bei sąlygos
  • įpurškiamo kuro slėgis (jei reikia)
  • turbinos slėgis
  • sukimo momento ir kiti ribotuvai
  • ekologinių sistemų darbo parametrai (jei reikia)
  • kiti parametrai, susiję su variklio darbo proceso valdymu

 

Kokių rezultatų tikėtis po naujos variklio valdymo programos sudarymo?

  • +15-25% daugiau sukimo momento (priklausomai nuo konkretaus atvejo)
  • +10-20% daugiau galios (priklausomai nuo konkretaus atvejo)
  • 5-15% mažesnių kuro sąnaudų (statistiškai, priklausomai nuo variklio ir sąlygų – dažniausias rezultatas yra 6-10%)

 

Specialus čip tiuningas (eko-tiuningas) traktoriams, kombainams, kitai sunkiąjai technikai bei vilkikams

Standartinė variklio valdymo programa dažnai yra “įsprausta” į rėmus, kurių privalo laikytis gamintojas, tačiau galutinis vartotojas – nebūtinai:

  • kuo didesnė biodyzelino koncentracija kure – tuo mažiau juntama deklaruojama variklio galia bei sukimo momentas
  • nepalankios darbui sąlygos apsunkina variklį: šlapia žolė, sunkus dirvožemis, ir pan.
  • ekologiniai reikalavimai (ypač sugriežtinti po 2013-2014 m.), stipriai apsunkinantys sąlygas, kuomet variklis gali išvystyti deklaruojamus parametrus

 

Jokių stebuklų – elementari fizika, mechanika ir žinios variklio valdyme: didesnis sukimo momentas, jį išnaudojant protingai, leidžia nudirbti tą patį darbą efektyviau. Pavarų dėžės pagalba atsiranda galimybė nudirbti tą patį darbą rečiau žeminant pavaras – taip irgi lengviau susitvarkoma su “užduotimi”, ir finale paskaičiavus kuro sąnaudas – praktiškai visada išlošiama, jei papildomas galingumas (sukimo momentas) išnaudojamas tinkamai, bei dirbama ar vairuojama ne pernelyg agresyviai.

Be abejo, apkraunant variklį maksimaliai – kuro sąnaudų sumažėjimo tikėtis neverta: energija (galia) iš niekur neatsiranda. 

Visa tai galioja moderniems turbodyzeliniams varikliams. Benzininių variklių konstrukcija tokia, kad realus kuro sąnaudų sumažinimas praktiškai niekada neįmanomas (su retomis išimtimis).

 

 

Kokios sunkiosios technikos variklius programuojame?

Turėdami atstovus bei partnerius daugelyje šalių ir įvairiuose žemynuose, Iš esmės programuojame praktiškai visus Europos, JAV bei Azijos šalių rinkoms skirtus variklius.

Europoje bei Lietuvoje dažniausiai sutinkami yra: 

Vilkikai, sunkvežimiai, autovežiai, miškovežiai ir kt.:

Daf, Iveco, Kamaz, Man, Maz, Mercedes-Benz, Mitsubishi Fuso, Renault, Scania, Volvo

Autobusai:

Contrac Cobus, EvoBus (Mercedes-Benz, Setra), Irizar, Iveco Bus, MAN Truck & Bus (Neoplan), ir kt.

Traktoriai, kombainai ir kita žemės ūkio, statybų technika:

AGCO Corporation (Challenger, Fendt, Massey Ferguson, Valtra), ARGO Tractors (McCormick, Landini), Caterpillar, Claas, CNH Industrial (Case IH, New Holland Agriculture, New Holland Construction, Steyr, Iveco Astra), Deere & Company (John Deere), JCB, SDF (Deutz Fahr, Kubota, Lamborghini Trattori, Manitou, SAME, Hurlimann), ir kt.

 

Papildoma informacija: 
Sunkiosios technikos emisijų standartai – paprastai (anglų k.): https://dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php
Paslaugos sunkiąjai technikai: https://galingas.lt/paslaugos/sunkioji-technika/