Views: 87008
ECU (angl. Engine Controlling Unit) – kompiuteris, valdantis variklio su elektronine kuro įpurškimo sistema, darbą.
Pagrindiniai variklio valdymo blokų gamintojai: Bosch, Siemens – Continental, Delphi, Denso, Magneti Marelli. Taip pat – AC Delco, Hitachi, Mitsubishi, Ford EEC, Visteon, EFI, Lucas, TRW, Motorola, Phoenix, Sagem, Sisu, Temic, Transtron, Valeo ir kt.
Kuo naujesnis automobilis – tuo sudėtingesnis variklio valdymo procesas, didesnis kompiuterio našumas bei proceso valdymo programos sudėtingumo lygis.
Kaip turbūt jau žinote, mūsų tikslas – išgauti gamykloje paliktą variklio tobulinimo ir tolimesnių modifikacijų rezervą ir sumažinti kuro sąnaudas, kiek tai įmanoma, ypač dyzeliniu kuru varomiems varikliams.
Be to, daugelis modernių variklių turi identiškas, tačiau skirtingo galingumo modifikacijas. Tai galioja tiek lengviesiems, tiek sunkiesiems automobiliams, bei traktoriams. Turime daug konkrečių pavyzdžių, apie kuriuos mielai papasakosime.
Tiek dažniausiai galima pridėti variklio galios bei sukimo momento. Dažnas modernus variklis su turbina turi nemažą galios ir sukimo momento rezervą.
Esminiai pokyčiai išgaunami koreguojant variklio valdymo programos esminius parametrus: kuro kiekį bei jo slėgį, turbinos slėgį bei valdymą, kuro įpurškimo trukmę bei kampą, sukimo momento, greičio apsukų ir kitus ribotuvus, įvairių daviklių parametrus ir t.t.
Modifikuojant už ekologiją atsakingų komponentų valdymo procesą, taip pat dažnai galima gana efektyviai sumažinti kuro suvartojimą.
Vidutinis galios padidinimas “neprievartaujant” variklio ir transmisijos mazgų siekia 20-30%.
Tačiau iš kur dyzeliniame variklyje atsiranda papildomas ekonomiškumas? Kuro sąnaudos dyzeliniams varikliams važiuojant normaliais režimais sumažėja iki 15% (vidurkis – 8-10 %). Sudarant naują variklio valdymo programą koreguojama daug parametrų, tačiau šiuo atveju – pagrinde dėl didesnio ir efektyviau išnaudojamo sukimo momento vairuotojui atsiranda galimybė naudoti šiek tiek mažiau kuro, norint važiuoti ramiai ir ekonomiškai. Paprastai kalbant, sunaudoti kiek mažesnį kuro kiekį, pagaminant tą pačią jėgą.
Kodėl apsimoka programiškai tobulinti variklį? Papildomas galingumas ir didesnis sukimo momentas – tik dalis profesionalaus chip tiuningo rezultato. Išlieka galimybė toliau vairuoti ramiai ir papildomai taupyti kurą efektyvesnio sukimo momento bei programinių nustatymų dėka, tuo pačiu turint didelį galios rezervą, kurį momentaliai galima panaudoti.
Vairuojant adekvačiai, optimalus chip tiuningas lengvąjam automobiliui su dyzeliniu varikliu statistiškai atsiperka po 10.000-20.000 km., vilkikams – kone dvigubai greičiau, traktoriams – po 200-400 motovalandų. Be abejo, konkretūs rezultatai priklauso nuo variklio darbinio tūrio, konstrukcijos, programos preciziškumo, vairavimo stiliaus bei techninės būklės.
Daugelis iki šiol sąvoką “kompiuterinė diagnostika” supranta kaip klaidų kodų / pavadinimų skaitymą.
Kadangi variklio ar pagrindinių mazgų gedimai ir problemos toli gražu ne visada atsiranda klaidų kodų pavidalu, svarbu pamatyti vertingą informaciją, stebint reikalingus parametrus realiuoju laiku.
Savo klientams siūlome detalios diagnostikos paslaugas įvairiems automobiliams:
Audi, Volkswagen, Seat, Škoda – diagnostika gamintojo prietaisu (ODIS Engineering + paprastoji licenzijos), VCDS ir kt.: diagnostika, programavimas, kodavimas, parametrizavimas
Mercedes – Benz, Smart – diagnostika gamintojo prietaisu (Xentry, DAS, VeDiAmo, MoNaCo) ir kt.: diagnostika, programavimas, kodavimas, adaptavimas
Porsche – diagnostika gamintojo prietaisu (Piwis III) paprastoji + inžinerinė versijos: diagnostika, programavimas, kodavimas, adaptavimas
Ford / Mazda: diagnostika gamintojo prietaisu (IDS) ir kt.: diagnostika, adaptavimas, programavimas
Toyota / Lexus: diagnostika gamintojo prietaisu (Techstream): diagnostika, adaptavimas, programavimas
Kia / Hyundai: diagnostika gamintojo prietaisu (GDS): diagnostika, adaptavimas, programavimas
Subaru: diagnostika gamintojo prietaisu (SSM III): diagnostika, adaptavimas, programavimas
Honda: diagnostika gamintojo prietaisu (HDS): diagnostika, adaptavimas, programavimas
Tesla: diagnostika, adaptavimas
Šių ir kitų neišvardintų gamintojų automobiliams taip pat naudojame įvairią kitą diagnostikos įrangą, priklausomai nuo situacijos ir turimo darbo tikslo.
Matuojame iki 1500Ag turinčių variklių galingumą vienos arba abiejų varomų ašių automobiliams galios matavimo stendu “Dynomax”.
Stabilus, galingas aušinimas, tikslus parametrų skaičiavimas – viskas ko reikia realiam rezultatui išmatuoti.
Galios matavimo kaina – nuo 50EUR. Galios matavimo stendo nuoma.
Daugelis modernių dyzelinu (nuo 2018m. – ir benzinu) varomų lengvųjų automobilių bei sunkiosios technikos išmetimo sistemoje turi įrengtą DPF (FAP) suodžių filtrą, iki 95% sumažinantį kietųjų dyzelino dalelių (suodžių) išmetimą į aplinką. Suodžiai periodiškai regeneracijos metu aukštoje temperatūroje paverčiami pelenais, t.y. sudeginami, taip mažiau teršiant aplinką kenksmingomis medžiagomis bei nemaloniais kvapais.
Deja, kaip ir daugelis mazgų, DPF filtrai su laiku dėl įvairių priežasčių praranda savo efektyvumą (dažniausiai pasiekus virš 150.000 km ridą) bei pradeda kaupti savyje didesnį suodžių kiekį, nei sugeba išvalyti.
Dažniausios besikemšančių DPF filtrų priežastys yra:
Rezultate, besikemšant DPF suodžių filtrui, turime dėl didelio priešslėgio išmetimo sistemoje padidėjusias kuro sąnaudas, sumažėjusį variklio galingumą, atskirais atvejais – dėl regeneracijai skirto kuro, patenkančio į variklį, pakilusį tepalų lygį. Tai yra kenksminga varikliui dėl stipriai suprastėjusių tepalo tepimo savybių bei per didelio jo kiekio.
Kai priverstinė DPF filtro regeneracija kompiuterinės diagnostikos pagalba nebeveiksminga, turime planą B:
DPF filtro plovimą specialaus skysčio pagalba aukštame slėgyje.
DPF suodžių filtro plovimo etapai:
Po sėkmingo užsikimšusio DPF suodžių filtro plovimo, turime:
Sugedęs išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas (EGR, angl. Exhaust Gas Recirculation Valve) dažnai yra užsikimšusio DPF suodžių filtro priežastis.
Strigdamas vožtuvas riboja patenkančių išmetamųjų dujų kiekį antriniam panaudojimui taip pradėdamas grandininę reakcija variklyje. Kuras nesudega efektyviai, susidaro daugiau suodžių ir nesudegusio kuro dalelių, kurios ne tik užkemša DPF suodžių filtrą, bet taip pat dar labiau apsunkina EGR vožtuvo darbą.
Užstrigęs EGR vožtuvas atidarytoje padėtyje labai stipriai sumažina galimybę pasiekti net nedidelį greitį, atsiranda trūkčiojimas, didelis dūmų kiekis, padidėja kuro sąnaudos.
Varikliai su potencialiai probleminiais EGR vožtuvais:
AdBlue© (SCR, arba angl. Selective Catalytic Reduction, liet. Selekcinės Katalitinės Redukcijos) sistemos idėja – išties labai sveikintina: jos pagrindas – specialus vandeninis karbamido tirpalas. AdBlue skysčio cheminė sudėtis – 32,5% karbamido ir 67,5% distiliuoto vandens.
Procesą valdant variklio kompiuteriui arba atskiram SCR valdymo blokui, skystis įpurškiamas prieš dujų išmetimo sistemoje esantį specialų katalizatorių. Įpurkštas į duslintuvą, „AdBlue“ virsta anglies dioksidu ir amoniaku. Katalizatoriuje amoniakas reaguoja su azoto oksidais ir, jei visas procesas vyksta tinkamai, reakcijos rezultate susidaro aplinkai nekenksmingi azoto ir vandens garai.
Skamba labai gerai: teoriškai tokia sistema padeda net iki 90% sumažinti azoto oksidų išmetimą į aplinką. Deja, realybėje AdBlue sistema dažnai genda, mažiau problemų su jos darbu turi tik šilto klimato šalys, kur temperatūra retai nusileidžia žemiau 20°C. Beje, aukšta temperatūra sistemai taip pat kenksminga.
„AdBlue“ sistema netoleruoja tiek žemų temperatūrų (pradeda stingti esant –5°C, ir užšąla esant –11°C), tiek aukštų (daugiau kaip 25°C). Taip pat skystis netoleruoja ilgalaikio sandėliavimo. Keičiantis temperatūrai, karbamido kristalai atsiskiria ir užkemša AdBlue tirpalo tiekimo sistemą, užblokuoja jos siurblį, vožtuvus. Šie genda, ypač žiemą, o jų remontas ir keitimas kainuoja itin brangiai. SCR sistema susieta su daugybe papildomų komponentų, kurie linkę sugesti.
Didžiausia bėda tame, kad absoliuti dauguma automobilių gamintojų stipriai riboja variklio galią tol, kol sugedęs AdBlue sistemos komponentas nebus sutvarkytas arba pakeistas. Taip pat ir tuo atveju, kai skysčio lygis bake yra pernelyg žemas arba sugedęs jo lygio daviklis. Kai kurių variklių aplamai nebegalima užvesti, kol nebus sutvarkyta sugedusi AdBlue sistema. Taigi, prastovos bei nuostoliai – garantuoti.
Pažymime, jog vertinant teisiškai, ekologinių sistemų išjungimas gali būti atliekamas tik laikinai, t.y. nuostoliams išvengti arba juos sumažinti, ir po remonto veikti taip, kaip numatyta gamintojo.
Tiesa, lyginant žemės transporto taršą su pagrindiniais teršėjais, t.y. pramone bei jūrų transportu (laivais), lyginant ekologijos komponentų savikainą ir jų rinkos kainas, išvadas galima daryti dviprasmiškas, o pasirinkimus palikti technikos savininkams. Ne komponentų gamintojams, uždirbantiems didelį pelną ekologijos versle.
Norite patikrinti savo dyzelinio variklio dūmingumą profikaltiškai, arba prieš techninę apžiūrą? Susisiekite su mumis – patikrinsime jūsų dyzelinio automobilio variklio dūmingumą per kelias minutes. Savo klientams paslaugą teikiame nemokamai.
2015 – ųjų pirmoje pusėje į dienos šviesą iškilęs skandalas dėl Vokietijos „Volkswagen AG“ koncerno dyzelinių automobilių taršos duomenų klastojimo sukėlė didžiulį ažiotažą, apėmusį didelę dalį VAG grupės (Volkswagen, Audi, Škoda bei Seat) dyzelinių variklių.
Emisijų skandalas pagrinde palietė daugelį 2008-2015 metais gamintų dyzeliniu kuru varomų variklių: 1.6TDI, 2.0TDI, kai kuriuos 1.2TDI bei 3.0TDI (pastarieji – oficialiai dažniausiai neminimi, ir tai aktualu tik gamintiems po 2015 m. 3.0TDI varikliams).
Vėliau pagaminti varikliai “Dyzelgeito” programinės įrangos nebeturi, tačiau daugelyje jų yra įdiegti kitokie taršos kontrolės sprendimai, dažnai pasireiškiantys vangia automobilio reakcija į akceleratoriaus pedalo spaudimą. Plačiau apie tai – čia:
https://galingas.lt/blogas/vag-throttle-lag-sprendimas-wltp/
„Volswagen AG“, labiausiai tikėtina, ieškodami išeities iš padėties, kurioje atsidūrė, ėmėsi ieškoti ne taip jau lengvai įgyvendinamos užduoties: sumažinti Europoje parduotų „dyzelgeito“ paveiktų automobilių taršą. Jei konkrečiau – vietoje piniginių kompensacijų automobilių savininkams bene dvigubai sumažinti minėtų azoto oksidų (NOx) emisijas jau senokai pagamintuose automobiliuose atnaujinant variklio valdymo kompiuterio programinę įrangą. Taip gimė „dyzelgeitinė“ programinė įranga, išties gerokai sumažinanti NOx koncentraciją automobilių išmetamosiose dujose. Tačiau kieno sąskaita pavyko tai padaryti?
Atskiras straipsnis, skirtas šiai temai su įtrauktais pavyzdžiais, video bei tekstine medžiaga – čia:
https://galingas.lt/blogas/nematoma-dyzelgeito-skandalo-puse/
Programuojame VAG grupės automobilių (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat) DSG / S-Tronic automatines pavarų dėžes įvairiais tikslais:
Gerokai plačiau DSG (S-Tronic) pavarų dėžių ydas bei jų programavimą esame aprašę čia:
https://galingas.lt/blogas/dsg-pavaru-dezes-ju-programavimas/
Taip pat programuojame ir VAG grupės variatoriaus tipo bei tradicinės konstrukcijos hidraulines 8 pavarų automatines pavarų dėžes, pagrinde turint tikslą pakoreguoti perduodamo sukimo momento ribojimą bei tam tikras pavarų dėžės darbo sąlygas.
Programuojame populiarias BMW ZF6, ZF8, DCT automatines pavarų dėžes:
BMW ZF 8HP automatinės pavarų dėžės naudojamos daugelyje BMW automobilių, gaminamų nuo 2009 m.:
BMW G01 X3, 2017-
BMW G02 2 kartos X4, 2018-
BMW G11 6 kartos 7 serija 2015-
BMW G12 6 kartos 7 serija LWB 2015-
BMW G14 8 serija, cabrio 2019-
BMW G15 8 serija, coupe 2018-
BMW G20 3 serija, sedanas 2018-
BMW G21 3 serija, universalas 2019-
BMW G22 4 serija, coupe 2020-
BMW G23 4 serija, cabrio 2020-
BMW G30 7 kartos 5 serija 2017-
BMW G31 7 kartos 5 serija, universalas 2017-
BMW G80 6 kartos M3 2020-
BMW G82 M4 Coupe 2021-
BMW G83 M4 convertible 2021-
BMW F01 5 kartos 7 serija, 2008-
BMW F02 5 kartos 7 serija, LWB (long versija), 2008-
BMW F03 5 kartos 7 serija, šarvuota versija, 2008-
BMW F06 1 kartos 6 serija, Gran Coupe
BMW F10 6 kartos 5 serija, sedanas, 2010-
BMW F11 6 kartos 5 versija, universalas, 2010-
BMW F12 3 kartos 6 serija, convertible, 2011-
BMW F13 3 kartos 6 serija, coupe, 2011-
BMW F15 3 kartos X5, 2014-
BMW F16 2 kartos X6, 2014-
BMW F20 2 kartos 1 serija, 5 durys 2011-
BMW F21 2 kartos 1 serija trejos durys, 2011-
BMW F22 2 kartos 1 serija, coupe, 2013-
BMW F23 2nd-gen 1 serija, cabriolet, 2014-
BMW F25 2 kartos X3, 2011-
BMW F26 1 kartos X4, 2014-
BMW F30 6 kartos 3 serija, sedanas, 2011-
BMW F31 6 kartos 3 serija, universalas, 2012-
BMW F32 3 serijos coupe keitimas (pavadinta 4 serija), 2013-
BMW F33 3 serijos convertible keitimas (pavadinta 4 serija), 2014-
BMW F34 3 serijos Gran Turismo, 2013-
BMW F35 4 serijos keturių durų coupe, 2015-
BMW F36 4 serijos Gran Coupe
BMW F44 1 serijos Gran Turismo, 2014-
BMW F45 2 serijos Active Tourer, 2014-
BMW F46 2 serijos Gran Tourer, 2015-
BMW F47 X2, 2018-
BMW F48 2 kartos X1, 2015-
BMW F52 1 serija, sedanas
BMW F82 M4 GTS
BMW F87 M2 Coupe
BMW F90 M5 sedanas 2017-
BMW E3 2500/2800 sedanai, 1968-1977
BMW E9 2000-2800 coupe, 1968-1974
BMW E12 1 kartos 5 serija, 1975-1981
BMW E21 1 kartos 3 serija, 1976-1983
BMW E23 1 kartos 7 serija, 1978-1987
BMW E24 1 kartos 6-serija, 1977-1989
BMW E25 Turbo conceptinis modelis, 1972
BMW E26 M1 supercar modelis, 1978-1981
BMW E28 2 kartos 5 serija, 1982-1988
BMW E30 2 kartos 3 serija, 1984-1992
BMW E31 8 serija, 1989-1999
BMW E32 2 kartos 7 serija, 1986-1994
BMW E32/2 2 kartos 7 serija, LWB (long versija), 1987-1994
BMW E34 3 kartos 5 serija, 1989-1995
BMW E36 3 kartos 3 serija, 1992-1999
BMW E36/5 3 serija Compact, 1994-2000
BMW E36/7 Z3, M Roadster, M Coupe, 1995-2002
BMW E38 3 kartos 7 serija, 1994-2001
BMW E38/2 3 kartos 7 serija, LWB (long versija), 1994-2001
BMW E38/3 3 kartos 7 serija, šarvuotas, 1998-2001
BMW E39 4 kartos 5 serija, 1996-2004
BMW E46 4 kartos 3 serija, 1999-2005
BMW E46/5 2 kartos 3 serijos Compact, 2001-2004
BMW E52 Z8, 2000-2003
BMW E53 1 kartos X5, 2000-2006
BMW E60 5 kartos 5 serija, 2004-2010
BMW E61 5 kartos 5 serija,Touring, 2004-2010
BMW E63 2 kartos 6 serija, Coupe, 2003-2011
BMW E64 2 kartos 6 serija, Cabriolet, 2003-2011
BMW E65 4 kartos 7 serija, 2001-2008
BMW E66 4 kartos 7 serija, LWB (Long versija), 2002-2008
BMW E67 4 kartos 7 serija, šarvuotas, 2001-2008
BMW E68 4 kartos 7 serija, varomas vandeniliu (Hydrogen)
BMW E70 2 kartos X5, 2007-2013
BMW E71 1 kartos X6 2008-2014
BMW E81 1 kartos 1 serija, 3 durys, 2004-2011
BMW E82 1 kartos 1 serija, 5 durys, 2004-2011
BMW E83 1 kartos X3, 2003-
BMW E84 1 kartos X1, 2009-2016
BMW E85 1 kartos Z4, 2003-2009
BMW E87 1 kartos 1 serija, Coupe, 2004-2011
BMW E88 1 kartos 1 serija, Convertible, 2004-2011
BMW E89 2 kartos Z4, 2009-2016
BMW E90 5 kartos 3 serija, sedanas, 2005-2011
BMW E91 5 kartos 3 serija, Touring, 2005-2011
BMW E92 5 kartos 3 serija, Coupe, 2005-2011
BMW E93 5 kartos 3 serija, Convertible, 2005-2011
Dėl platesnės informacijos apie VAG bei BMW automatinių pavarų dėžių programavimą susisiekite su mumis tradiciniais būdais.