Visits: 1911

DPF filtrų plovimas / valymas aukšto slėgio ir specialių ploviklių pagalba.

 

DPF filtrų plovimas. Valymas.

Kai įprastinė arba priverstinė DPF (FAP) filtro regeneracija kompiuterinės diagnostikos pagalba nebepadeda, turime išeitį: plauname ir išvalome DPF filtrą specialiame aparate, naudojant suslėgtą orą bei tam skirtus ploviklius.

Cheminio – slėginio DPF suodžių filtro valymo etapai:

  • Pamatuojamas vidinis slėgis DPF filtre, taip nustatant problemos rimtumą
  • DPF filtras nuimamas, apžiūrimas vizualiai
  • Plovimas: suspausto oro bei specialių ploviklių mišinys cirkuliuoja DPF filtre. Procesas vyksta DPF plovimo įrenginyje
  • DPF filtras išimamas iš plovimo įrenginio, džiovinamas, matuojamas jo vidinis slėgis po plovimo
  • Filtras montuojamas į automobilį: galutinai išdžiovinamas, kompiuterinės diagnostikos pagalba pakartotinai matuojamas vidinis slėgis, padaromas DPF filtro “resetas” variklio valdymo kompiuteryje (ECU)

Visa informacija apie DPF filtro valymą bei paslaugos kainas – čia: https://galingas.lt/blogas/dpf-valymas

 

Tinkama DPF filtro priežiūra.

Patikimiausias būdas tinkamai eksploatuoti DPF suodžių filtrą – suteikti galimybę jam laiku vykdyti savo regeneraciją (savaiminį išsivalymą). 

Savaiminės DPF filtro regeneracijos būdai yra du:

Pasyvi DPF filtro regeneracija

Pasyvi DPF filtro regeneracija vyksta tuomet, kai automobilis juda pastoviu greičiu greitkelio režimu. Tokiu atveju variklio valdymo kompiuteris, jei DPF filtrą laikas valyti (regeneruoti), turi pakankamai laiko padidinti išmetimo sistemos temperatūrą iki tinkamos regeneracijai vykdyti (550 – 680 °C) ir tokiu būdu pašalinti suodžių perteklių iš DPF filtro.

Taigi, išvažiavus “į trasą”, reikėtų leisti automobiliui važiuoti kuo pastovesniu greičiu nesustojant bent 30-50 minučių, taip užtikrinant filtro valymąsi. Tiesa, šiuos dalykus žino ne kiekvienas vairuotojas, todėl automobilių gamintojai numatė antrą DPF regeneracijos būdą.

Aktyvi DPF filtro regeneracija

Aktyvi DPF regeneracija – tai priverstinis automatinis padidinto kuro kiekio įpurškimas, kai DPF filtro užsikimšimas pasiekia tam tikrą ribą (dažnai – ties 45%, tačiau matematinis DPF filtro užsikimšimo apskaičiavimas yra dažnai klaidingas), su tikslu padidinti temperatūrą išmetimo sistemoje (DPF filtre) taip, kad būtų galima pamėginti įvykdyti regeneraciją. Kodėl pamėginti? Nes didelė dalis automobilių yra netikėtai užgesinami pasiekus tikslą. Tokiu atveju DPF regeneracija atidedama iki kito bandymo ir tinkamų jam sąlygų. Daugelis automobilių, aptikę dalinį DPF filtro užsikimšimą, praneša apie tai prietaisų skydelyje. Tokiu atveju patartina neskubėti į autoservisą, bet negesinant variklio, sudarant tam tikras apkrovas, važiuoti bent 80 km/h greičiu kuo pastovesnį laiko tarpą. 

DPF filtrų valymas plovimas regeneracija

Kaip pastebėti galimą aktyvią DPF regeneraciją?

  • Pakitęs variklio garsas
  • Veikiantys variklio aušinimo ventiliatoriai
  • Laikinai padidėjusios kuro sąnaudos
  • Laikinai padidėję variklio sūkiai “ant laisvų”
  • Laikinas “Start – Stop” sistemos neveikimas
  • Itin karštos išmetamosios dujos ir aitrus jų kvapas (stenkitės jų neįkvėpti)

 

Visa informacija apie DPF filtro valymą bei paslaugos kainas – čia: https://galingas.lt/blogas/dpf-valymas

 

 

Papildoma informacija:
DPF suodžių filtro sudėtis (video): https://www.youtube.com/watch?v=LSbJhVMu0I4
DPF suodžių filtro veikimo pagrindai: https://www.youtube.com/watch?v=aMKpo74P6SE