D.U.K.

Ar "čip tiuningas" kenkia automobiliui, varikliui?

Tokių gandų pagrindas – nepatyrusių “programuotojų” darbas ir prasta technikos būklė, kas Lietuvoje, deja, pasitaiko itin dažnai. 

Skundų bei prašymų patikrinti kitų atlikto darbo sulaukiame dažnai. Dažniausiai sutinkamos klaidos dirbant su variklio valdymo programa:

  • Neteisingai nustatomas turbinos slėgis (pavojinga turbinai)
  • Kuro slėgis bei kiekis (pavojinga aukšto slėgio kuro siurbliui, purkštukams, ekologinėms sistemoms)
  • Sukimo momento ribotuvai (pavojinga jėgos perdavimo mazgams: sankabai, smagračiui, bendra apkrova varikliui

Pagrindinės sąlygos, kurias vykdant, problemų dėl protingai padidinto galingumo vargu ar sulauksite:

  1. Tvarkinga, prižiūrėta technika
  2. Pakankama programuotojų patirtis
  3. Ne perdaug agresyviai sudaryta nauja variklio valdymo programa
  4. Sąžiningo elgesio su technika faktorius, bei savalaikė techninė priežiūra

Anksčiau talpinome programuojamų automobilių sąrašą šioje svetainėje. Dabar, darbų apimtims išaugus daug kartų, atliktų darbų svetainėje nebekaupiame. Kasdien atnaujinamą (nepilną) programuotų automobilių, sunkvežimių bei traktorių sąrašą rasite čia: www.facebook.com/Galingas.chip.tuning

Taip pat – mūsų Instagram paskyroje: https://www.instagram.com/galingas.lt/

Vienareikšmiškai ne. Atmetant aukščiau minėtą nekokybiškų programavimo darbų klausimą, techniškai tvarkingas automobilis praeina TA patikrą be problemų. Jei automobilis techniškai netvarkingas (dūmina, arba yra nepakankamai prižiūrimas techniškai), problemų reikia ieškoti ne programavime.

Naudinga žinoti, jog pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius įstatymus faktinis automobilio galingumas nuo realaus gali skirtis iki 20 procentų. Tai yra, pvz., 180kW turintis variklis visiškai legaliai važinėja turėdamas tiek 144kW, tiek 216kW. Kita vertus, galingumas atliekant TA nėra matuojamas, o nauji galingumo rezultatai į automobilio techninį pasą nėra įrašomi.